LASSI, Learning and Study Strategies Inventory, Dutch version:© H&H Publishing Company, Inc., 1231 Kapp Drive, Clearwater, Florida 33765 Authors: Weinstein Claire Ellen (1987-2002-2016), Dutch version: Lacante Marlies, Lens Willy & Briers Veerle (1999). Donche, V., Van Petegem, P. & Van de Mosselaer, H. (Eds.). (2010). LEMO: een instrument voor feedback over leren en motivatie. Plantyn.
Catrysse, L., Coertjens, L., Donche, V., Van Daal, T. & Van Petegem, P. (2015). De invloed van persoonlijkheid en motivatie op de ontwikkeling van leerstrategieën. Pedagogische studiën, 92(5), 308-323.
Van Daal, T., Coertjens, L., Delvaux, E., Donche, V., Van Petegem, P. (2013). Klaar voor hoger onderwijs of arbeidsmarkt? Longitudinaal onderzoek bij laatstejaarsleerlingen secundair onderwijs. Antwerpen: Garant.
Vanthournout, G., Van de Mosselaer, H., Donche, V., & Vansteenkiste, M. (2016). Discovering and strengthening learning strategies and motivation using the LEMO-instrument. In P. Bonne, D. Nutt (Eds.), Ten times the first year. Reflections on ten years of the European first year experience. Milton Parks: Routledge.