Artikels in wetenschappelijke tijdschriften
Demulder, L., Verschueren, K., & Donche, V. (2023). Understanding transitions in exploration profiles of students opting for higher education. Frontiers in Psychology, 14, 1-11.
Demulder, L., Verschueren, K., Lacante, M., & Donche, V. (2022). Identifying exploration profiles for higher education and their relationship with different student variables and outcomes. European Journal of Psychology of Education, 1-19.
Demulder, L., Willems, J., Verschueren, K., Lacante, M., & Donche, V. (2019). Het studiekeuzeproces voor hoger onderwijs in kaart: validering van de Verkorte Vragenlijst Studiekeuzetaken. Pedagogische Studiën, 96 (5), 312-328.
Demulder, L., Donche, V., & Lacante, M. (2019). Keuze-instrument Columbus geeft leerlingen zicht op hun zelfbeeld, motivatie en studiestrategieën: Waarom zijn deze niet-cognitieve vaardigheden belangrijk? Caleidoscoop, 31 (3), 28-37.
Hoofdstukken in wetenschappelijke boeken
Demulder, L., Lacante, M., & Donche, V. (2020). Large scale measurements to support students in their transition to higher education: The importance of including a non-cognitive perspective. In: E. Braun, R. Esterhazy, R. Kordts-Freudinger (Eds.), Research on teaching and learning in higher education, (11-20). Waxmann Verlag. ISBN: 9783830940265.
Heeren, J., Roels, E., Demulder, L., Lacante, M., De Wachter, L., Duyck, W., Donche, V., Willems, J., & Vispoel, S. (2019). De plaats van taal in het studiekeuzeproces: de Columbus-tool. In: D. Berckmoes, P. Bonne, J. Heeren, M. Leuridan, I. Mestdagh, J. Vrijders (Eds.), Taalbeleid en taalondersteuning: Wat werkt? Inspiratie en praktijkvoorbeelden uit het hoger onderwijs, (227-234). Tielt: Lannoo. ISBN: 5410574909527.
Presentaties op wetenschappelijke congressen
Demulder, L., Van Cauwenberghe, S., Heeren, J., Willems, J., De Wachter, L., Vanoverberghe, V., Dirix, N., Verschueren, K., & Donche, V. (2022). Assessing and providing feedback on cognitive and non-cognitive skills in the stressful transition to higher education: The Columbus instrument. ISPA Conference, Leuven, 6 – 10 Juli 2022.
Willems, J., Heeren, J., Donche, V., Van Cauwenberghe, S., Dirix, N., Demulder, L., Verschueren, K., De Wachter, L., & Vanoverberghe, V. (2022). Predicting students’ short- and long-term academic achievement in higher education: an advanced multilevel approach. ISPA Conference, Leuven, 6 – 10 Juli 2022.
Van Cauwenberghe, S., Dirix, N., Schelfhout, S., & Duyck, W. (2022). How Interest Fit and Study Efficiency relate to Reorientation in Higher Education. Earli SIG 1 & 4 joint conference, Cadiz, 27 – 30 juni 2022.
Demulder, L., Verschueren, K., & Donche, V. (2022) How students decide for HE: can we identify exploration profiles and do learning strategies matter? Earli SIG 1 & 4 joint conference, Cadiz, 27 – 30 juni 2022.
Van Cauwenberghe, S., Dirix, N., Schelfhout, S., & Duyck, W. (2022). How Interest Fit relates to Study Choice and Reorientation in HE. European First Year Experience Conference, Graz, 20 – 22 april 2022.
Van Cauwenberghe, S., Dirix, N., Willems, J., Donche, V., Demulder, L., Heeren, J., Verschueren, K., De Wachter, L., & Vanoverberghe, V. (2022). Columbus: An online self-assessment tool to support higher education study choice. European First Year Experience Conference, Graz, 20 – 22 april 2022.
Roels, E., De Wachter, L., Donche, V., Demulder, L., Heeren, J., Lacante, M., Vispoel, S., Willems, J., & Duyck, W. (2017). The development of ‘Columbus’, a tool for exploration as a support for the transition to higher education. European First Year Experience Conference, Birmingham, 28 – 30 juni 2017.
Demulder, L., Donche, V., & Lacante, M. (2019). Choosing a study for higher education: The identification of decision-making profiles. EARLI, Aken, 11 – 15 augustus 2019.
Demulder, L., Roels, E., Willems, J., Duyck, W., De Wachter, L., Vispoel, S., Lacante, M., & Donche, V. (2019). Assessing and providing feedback on cognitive and non-cognitive skills in the transition to higher education: the Columbus instrument. 18th Biennial EARLI Conference, Aken, 12 – 16 Augustus 2019.
Willems, J., Demulder, L., Verschueren, K., Lacante, M., & Donche, V. (2018). Choosing a study for higher education: Validation of the Shortened Study Choice Task Inventory. EARLI SIG04, Giessen, 29 – 31 oktober 2018.